ascharter ascharter .

ascharter

تفرجگاه جنگلی ششدار

تفرجگاه جنگلی ششدار
تفرجگاه جنگلی ششدار در ۵ کیلومتری شهر زیبای ایلام و در کنار کوه قلاقیران در مسیر جاده ایلام – کرمانشاه قرار گرفته است و یکی از پر طرفدارترین تفرجگاههای استان ایلام می باشد. این ناحیة تفریحی طبیعی به خاطر مجاورت با شهر بی نظیر ایلام و نزدیکی به یکی دیگر از تفریحگاه های زیبای طبیعی به نام منجل ، مورد استفادة وسیع مردم بومی و دوستداران طبیعت به ویژه درایام فصول بهار و پاییز قرار گرفته است . در حد فاصل بین این تفریحگاه و ناحیة منجل ، چشمه سارها و باغات زیبای سلطان آباد واقع شده است . کوه معروف قلاقیران که از آن به عنوان نماد شهر و استان ایلام یاد می شود دراین ناحیه واقع شده است . از آس چارتر می توانید بهترین بلیط هواپیما تهران ایلام را خرید کنید.

در کنار کوه قلاقیران، مناظر بکر و طبیعی ، دیدنی وجود دارد که از لحاظ طبیعی بسیار بکر و دست نخورده است . این مناطق با نام پارک جنگلی ششدار در بین مردم شناخته می شوند.البته تلفظ صحیح این کلمه شیش دار بوده که در گذر زمان به ششدار تغییر پیدا کرده است. شیش دار در واقع به معنی جنگل انبوه است . منجل یکی از تفرجگاه های مشهور استان ایلام می باشد که در جوار پارک جنگلی ششدار .اقع شده است . این همجواری باعث شده تا افراد زیادی برای بهره مندی از فضای خاص ششدار، به این منطقه سفر کنند.بهار در پارک جنگلی ششدار بسیار خاص و زیباست. این منطقه در فصل بهار آکنده از بوی شکوفه درختان خودرو می باشد . سر سبزی سبزه زاران ششدار، روح آدمی را جلا می دهد . حیات وحش این پارک جنگلی نیز شامل حیوانات متعددی می باشد .

اما برخی از مسافران، پاییز را مناسب ترین فصل در بین سایر فصول، برای سفر به منطقه ششدار می دانند. تنوع رنگ این منطقه در پاییز همچون تابلوهای نقاشی می باشد . چشمه سارهای زیادی در ششدار موجود می باشند که زیبایی و جذابیت آن را دوچندان کرده است . برای خرید بلیط چارتر تهران ایلام خود می توانید از طریق وب سایت آس چارتر اقدام کنید.

نزدیک بودن پارک جنگلی ششدار به شهر ایلام یکی از مزایای این منطقه توریستی می باشد . گردشگران و مسافران زیادی پس از گذراندن اوقاتی از روز در کنار خانواده در این منطقه، برای استراحت و اقامت به هتل های شهر ایلام برمی گردند.

آنها همچنین می توانند پس از یک طبیعت گردی جذاب و بی نظیر در پارک جنگلی زیبای ششدار، برای تهیه سوغاتی های شهر ایلام نظیر حلوای خرما یا شاتیه، بژی برساق، رون دان و کله کنجی به مراکز خرید در سطح شهر ایلام بروند و سوغات مورد نیاز خود را تهیه کنند .

 دریاچه ی دوقلو سیاه گاو
دریاچه دوقلوی سیاه گاو از نادرترین پدیده‌های طبیعی کشور می باشد و همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران از داخل و خارج بوده است. اطراف دریاچه دوقلوی سیاه گاو را دشتها و کوههای نسبتاً مرتفع گرفته است و دارای جلوه‌های بهاری و پاییزی جذاب و دیدنی می باشد . دریاچه دوقلوی سیاه گاو در نزدیکی شهرستان آبدانان در دامنه جنوبی کبیرکوه و در ۱۸۰ کیلومتری جنوب شهر زیبا و بی نظیر ایلام  قرار دارد. شهرستان آبدانان دارای آثار تاریخی و گردشگری متنوعی می باشد . مهمترین پدیده گردشگری این شهرستان که در کشور نادر می باشد دریاچه دوقلوی سیاه گاو می باشد . بلیط هواپیما تهران ایلام خود را می توانید ازوب سایت آس چارتر تهیه کنید.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۱۱:۴۲:۴۸ توسط:آس چارتر موضوع: نظرات (0)