ascharter ascharter .

ascharter

خانه موزه مقدم تهران

کتابخانه موزه مقدم
در سال ۱۳۳۷ یعنی زمان پهلوی کتابخانه ای را در این خانه احداث کرده‌ اند که علاقه‌ مندان به‌ راحتی می ‌توانند از کتاب‌ های آن‌ جا برای پژوهش‌ های خود در حوزه های متفاوت استفاده کنند، همچنین گلخانه که دارای کاشی های لعاب دار است را در این سالن می ‌توانید مشاهده کنید.

 

حوض خانه موزه مقدم
زیر زمین یا همان حوض ‌خانه به‌ عنوان قدیمی ‌ترین بخش عمارت خانه موزه مقدم معرفی می‌ شود که بر روی دیوارهای آن می ‌توانید تزیینات کاشی‌ کاری زیادی را مشاهده کنید و با بازدید از این بخش می ‌توانید به تاریخ تحول سفال و کاشی کاری در ایران پی ببرید.

 

ساختمان اربابی موزه مقدم
ساختمان اربابی در خانه موزه مقدم جایی است که هنر مردمان ایران زمین را به بازدیدکنندگان نشان می ‌دهد. این قسمت از ساختمان را به‌ صورت ساختمان ‌های مربوط به قرون وسطی طراحی کرده اند و در هر خشت آن می‌ توانید هنر یک فرد ایرانی را مشاهده کنید، همچنین اتاق کدخدا، اتاق تدخین، کاشیکاری‌ هایی مربوط به زمان قاجاریه در حمام و زیرزمین از قسمت ‌های دیدنی ساختمان اربابی به‌ شمار می‌ روند. برای خرید بلیط پرواز چابهار تهران یا بلیط چارتر شیراز تهران به سایت خرید بلیط پرواز اس چارتر مراجعه کنید.

 

کافه خانه موزه مقدم
یکی از بخش‌ های خوش ‌مزه این بناها کافه خانه موزه مقدم می ‌باشد که می ‌توانید بعد از گشت ‌و گذار و بازدید از بخش‌ های مختلف این عمارت به کافه‌ رستوران آن مراجعه کنید و از فضای نوستالژیک آن نهایت لذت را ببرید، از طرفی این کافه به ‌عنوان یکی از زیباترین کافه ‌های ایران معرفی می ‌شود که منوی متنوعی از نوشیدنی های سرد و گرم را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌ دهد.

 

نحوه دسترسی به خانه موزه مقدم
اگر می خواهید با مترو به بازدید از خانه موزه مقدم بروید بهتر است از ایستگاه‌ های حسن‌ آباد و دانشگاه امام علی استفاده کنید که بعد از آن حدود پنج دقیقه پیاده روی را باید پشت سر بگذارید، همچنین اتوبوس‌ های مسیر راه آهن_ پارک وی یا راه‌ آهن_تجریش دسترسی شما را به موزه راحت ‌تر می‌ کند.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۹:۴۹ توسط:آس چارتر موضوع: نظرات (0)