ascharter ascharter .

ascharter

خانه موزه مقدم تهران

كتابخانه موزه مقدم
در سال ۱۳۳۷ يعني زمان پهلوي كتابخانه اي را در اين خانه احداث كرده‌ اند كه علاقه‌ مندان به‌ راحتي مي ‌توانند از كتاب‌ هاي آن‌ جا براي پژوهش‌ هاي خود در حوزه هاي متفاوت استفاده كنند، همچنين گلخانه كه داراي كاشي هاي لعاب دار است را در اين سالن مي ‌توانيد مشاهده كنيد.

 

حوض خانه موزه مقدم
زير زمين يا همان حوض ‌خانه به‌ عنوان قديمي ‌ترين بخش عمارت خانه موزه مقدم معرفي مي‌ شود كه بر روي ديوارهاي آن مي ‌توانيد تزيينات كاشي‌ كاري زيادي را مشاهده كنيد و با بازديد از اين بخش مي ‌توانيد به تاريخ تحول سفال و كاشي كاري در ايران پي ببريد.

 

ساختمان اربابي موزه مقدم
ساختمان اربابي در خانه موزه مقدم جايي است كه هنر مردمان ايران زمين را به بازديدكنندگان نشان مي ‌دهد. اين قسمت از ساختمان را به‌ صورت ساختمان ‌هاي مربوط به قرون وسطي طراحي كرده اند و در هر خشت آن مي‌ توانيد هنر يك فرد ايراني را مشاهده كنيد، همچنين اتاق كدخدا، اتاق تدخين، كاشيكاري‌ هايي مربوط به زمان قاجاريه در حمام و زيرزمين از قسمت ‌هاي ديدني ساختمان اربابي به‌ شمار مي‌ روند. براي خريد بليط پرواز چابهار تهران يا بليط چارتر شيراز تهران به سايت خريد بليط پرواز اس چارتر مراجعه كنيد.

 

كافه خانه موزه مقدم
يكي از بخش‌ هاي خوش ‌مزه اين بناها كافه خانه موزه مقدم مي ‌باشد كه مي ‌توانيد بعد از گشت ‌و گذار و بازديد از بخش‌ هاي مختلف اين عمارت به كافه‌ رستوران آن مراجعه كنيد و از فضاي نوستالژيك آن نهايت لذت را ببريد، از طرفي اين كافه به ‌عنوان يكي از زيباترين كافه ‌هاي ايران معرفي مي ‌شود كه منوي متنوعي از نوشيدني هاي سرد و گرم را در اختيار بازديدكنندگان قرار مي‌ دهد.

 

نحوه دسترسي به خانه موزه مقدم
اگر مي خواهيد با مترو به بازديد از خانه موزه مقدم برويد بهتر است از ايستگاه‌ هاي حسن‌ آباد و دانشگاه امام علي استفاده كنيد كه بعد از آن حدود پنج دقيقه پياده روي را بايد پشت سر بگذاريد، همچنين اتوبوس‌ هاي مسير راه آهن_ پارك وي يا راه‌ آهن_تجريش دسترسي شما را به موزه راحت ‌تر مي‌ كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۹:۴۹ توسط:آس چارتر موضوع: نظرات (0)

گردشگري در قطر

قطر، يكي از كشورهاي خليج‌فارس واقع در شبه‌جزيره است كه در شرق خاورميانه قرار دارد. با پايتخت دوحه واقع در ساحل خليج‌فارس، قطر يكي از كشورهاي پر ساختمان و پيشرفته جهان محسوب مي‌شود. اين كشور با مساحتي محدود و جمعيت نسبتاً كمتر از 3 ميليون نفر، با وجود منابع طبيعي محدود، به دليل دارابودن يكي از بزرگترين ذخاير گاز طبيعي و نفت در جهان، درآمد زيادي از صادرات اين منابع كسب مي‌كند. براي خريد بليط هواپيما تهران دوحه يا بليط پرواز دوحه تهران به سايت خريد بليط ارزان خارجي اس چارتر مراجعه كنيد.

 

معرفي جاذبه هاي گردشگري قطر
قطر به‌عنوان يكي از پايتخت‌هاي مالي و تجاري منطقه، با دارابودن يك بنيان صنعتي متقاضي و زيرساخت‌هاي حمل‌ونقل پيشرفته، مركز تجارت و مالي بين‌المللي مهمي را تشكيل مي‌دهد. اقتصاد اين كشور به‌شدت وابسته به صنعت نفت و گاز است، اما قطر تلاش دارد با تنوع بخشيدن به اقتصاد خود و سرمايه‌گذاري در حوزه‌هاي متنوعي مانند دانش‌بنيان، فناوري اطلاعات، ورزش، و گردشگري، از وابستگي بيش از حد به منابع انرژي كاسته و اقتصاد پايدارتري را ايجاد كند.

در زمينه فرهنگي، قطر داراي تاريخ و فرهنگي غني است كه به تراث اسلامي، هنرهاي محلي، و فعاليت‌هاي فرهنگي مدرن مي‌پردازد. همچنين، اين كشور برگزاركننده رويدادهاي مهم بين‌المللي مانند جام جهاني فوتبال 2022 بوده كه به‌عنوان يك فرصت براي معرفي قطر به جهانيان و توسعه بخش گردشگري كشور شناخته شد.

موزه ملي قطر
در رده اول موزه ملي قطر از معروف‌ ترين و بزرگ‌ترين موزه‌هاي خاورميانه و جاذبه گردشگري قطر بحساب مي آيد و به‌عنوان يك نمايشگاه فرهنگي و تاريخي برجسته در كشور قطر شناخته مي‌شود. اين موزه در پايتخت دوحه واقع شده و در ساختاري مدرن و بزرگ واقع شده است كه به تماشاي عموم باز است. موزه ملي قطر بيش از 1.5 ميليون تاريخچه و آثار باستاني از تمدن‌هاي گوناگون را در بخش‌هاي مختلف از جمله آثار هنري، اسلحه و آباژورهاي تاريخي نمايش مي‌دهد.

يكي از ويژگي‌هاي بارز اين موزه، نمايشگاه “تاريخ قطر” است كه به‌تفصيل تاريخ و فرهنگ قطر را به تصوير مي‌كشد. همچنين، مجموعه‌هاي ديگري نيز در اين موزه قرار دارند كه به تمدن‌هاي ديگري از منطقه و جهان مي‌پردازند، از جمله نمايشگاه‌هايي درباره فرهنگ اسلامي و تمدن‌هاي كهن. موزه ملي قطر نه‌تنها يك مكان تاريخي و فرهنگي است، بلكه به‌عنوان يك منبع آموزشي براي مردم و بازديدكنندگان مسافراني كه به اين كشور سفر مي‌كنند، ارزش بسيار دارد.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۴۲:۴۸ توسط:آس چارتر موضوع: نظرات (0)

روملي حصار استانبول

روملي حصار
در ادامه معرفي جاذبه هاي گردشگري استانبول، به سراغ جاذبه‌اي ديگر مي‌رويم؛ روملي حصار، يكي از شاهكارهاي معماري تاريخي در شهر استانبول، تركيه، معروف به جهان به‌عنوان “حصار طلا” (Golden Horn) نيز شناخته مي‌شود. اين حصار كه در دوران عثماني ساخته شده است، به‌عنوان يكي از نمادهاي تاريخي و فرهنگي اين شهر و كشور شناخته مي‌شود.

حصار روملي از مجموعه‌اي از ديوارها، برج‌ها و بخش‌هاي مختلف تشكيل شده است كه به طول درياي طلا امتداد دارد و شهر قديمي استانبول را از مناطق ديگر جدا مي‌كند. اين سازه بسيار زيبا با استفاده از سنگ‌هاي قرمز و بيان دقيق ديتاي معماري، جلب‌توجه هر گردشگري را به خود مي‌كشد. عبور از روملي حصار به گردشگران امكان مي‌دهد تا به تاريخ و زيبايي استانبول عميق‌تر بپردازند و از مناظر زيبا و آسمان خطي اين شهر لذت ببرند. اين مكان تاريخي از ديدني‌هاي مهم در استانبول است كه تجربة مسافران را به يك تجربة فرهنگي و تاريخي ممتاز تبديل مي‌كند. براي ديدن قيمت بليط پرواز تهران استانبول يا قيمت بليط شيراز استانبول به سايت بليط چارتر خارجي اس چارتر مراجعه كنيد.


پارك آتاتورك
جاذبه‌هاي پرتعدادي در تركيه انتظار شما را مي‌كشد كه دراين‌بين، پارك‌ها بخش مهمي از آن به‌حساب مي‌آيند.

پارك آتاتورك (Atatürk Park) يكي از بزرگ‌ترين و زيباترين پارك‌هاي شهر استانبول در تركيه مي‌باشد. اين پارك به نام بزرگ‌ترين پادشاه عثماني، مصطفي كمال آتاتورك، نام‌گذاري شده است كه بعدها به‌عنوان بنيان‌گذار جمهوري تركيه معروف شد. پارك آتاتورك به‌عنوان يك پناهگاه سبز در قلب شهر واقع شده و با فضايي آرام و طبيعتي زيبا به گردشگران و مردم محلي خدمات مي‌دهد.

اين پارك داراي درختان سبز و گل‌هاي زيبا، ايستگاه‌هاي قايق‌سواري در درياچه‌هاي خود، مسيرهاي پياده‌روي، و مناظري خيره‌كننده از درياي مرمره است. همچنين در داخل پارك، موزه آتاتورك و موزه جنگل‌شناسي نيز قرار دارد كه به بازديدكنندگان فرصت مي‌دهد تا در مورد تاريخ و فرهنگ تركيه بيشتر بياموزند. پارك آتاتورك به‌عنوان يك مقصد تفريحي و آرامش‌بخش در استانبول معروف است و براي گذراندن وقت لذت‌بخش در طبيعت و زيبايي‌هاي اين شهر بسيار مناسب است.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۴۷:۴۴ توسط:آس چارتر موضوع: نظرات (0)

سوغات اروميه

نقل زعفراني
از جمله معروف‌ ترين سوغات اروميه نقل زعفراني بوده كه و داراي جذاب و عطر بسيار خوبي مي‌ باشد كه در ميان مردم بسيار محبوب بوده و اين نقل داراي مغزهاي مختلفي بوده كه شما مي‌ توانيد با توجه به سليقه شخصي خود هر كدام از آنها را انتخاب نماييد.

اگر شما قصد يك پذيرايي شيك و مجلسي را داريد ما به شما توصيه مي‌ كنيم كه حتماً اين نقل را خريداري كنيد كه مورد پسند بيشتر افراد خواهد بود و با توجه به زعفران به كار رفته در اين نقل كه اصل مي‌ باشد شما مي‌ توانيد بوي او را از فاصله‌ هاي دور نيز استشمام نماييد كه همين امر طعم و مزه آن را چندين برابر خوشمزه‌تر نموده است. بافت اين نقل بسيار نرم و لطيف مي‌ باشد به گونه‌ اي كه وقتي شما آن را در دهان خود مي‌ گذاريد به راحتي آب مي شود.

 

نقل گل محمدي
يكي از بهترين سوغات اروميه نقل گل محمدي است كه داراي ظاهري بسيار زيبا بوده و به دليل داشتن گلبرگ‌ هاي گل محمدي عطر خوش و دلنشيني دارد كه باعث آرامش اعصاب خواهد شد و از خوشمزه‌ ترين و خوش طعم‌ ترين نقل‌ ها مي باشد، مواد تشكيل دهنده اين نقل شامل شكر انواع مختلفي از مغزيجات، آب، گل محمدي و گلابي بوده و همان گونه كه مشاهده مي‌ كنيد داراي تركيبات بسيار ساده اي خواهد بود. براي خريد بليط هواپيما تهران اروميه يا بليط چارتر تهران اردبيل به سايت خريد بليط پرواز اس چارتر مراجعه كنيد.

بيشتر افراد اين نقل‌ها را در كنار انواع مختلفي از نوشيدني‌ ها از جمله چاي استفاده مي‌ كنند كه گزينه مناسبي براي جايگزين نمودن قند بوده و به دليل به كار رفتن گل محمدي در اين نقل قطعاً خاصيت خوبي داشته كه براي سلامتي بدن نيز مفيد خواهد بود. از خواص اين نقل مي‌ توان به درمان التهاب پوستي، كاهش چين و چروك، از بين برنده عفونت، پاكسازي كبد و خيلي از موارد ديگر اشاره نمود كه قطعاً بيشتر پزشكان نيز به تجويز آن مي‌ پردازند.

به دليل اينكه اين نوع شيريني خشك مي‌ باشد شما مي‌ توانيد طولاني مدت آن را خارج از محيط سرد از جمله يخچال نگهداري كه همين امر باعث مي‌ شود كه طول عمر آن نيزه بيشتر شود.

 

انواع حلوا اروميه
يكي از گزينه‌هاي گردشگران كه به شهر اروميه سفر مي‌ كنند خريد حلوا مي‌ باشد كه انواع مختلفي دارد به همين دليل ما سعي داريم كه در اينجا به چند نمونه از آن بپردازيم تا اطلاعات شما در اين زمينه كامل و جامع‌تر گردد. حلواي گردو يكي از خوشمزه‌ ترين محصول مي‌ باشد كه در تهيه آن از مغز گردو، شيره انگور، شكر، گلوكز و ادويه‌ جات‌ هاي مختلف استفاده مي‌كنند و به دليل داشتن گردو طعم و مزه بسيار دلنشيني دارد، اين حلوا به دليل اينكه گردو دارد باعث تقويت سيستم ايمني، افزايش انرژي، رقيق شدن خون، درمان كم خوني و علاوه بر آن باعث درمان بسياري از بيماري‌ هاي ديگر نيز خواهد شد.

حلواي شيره انگور نوع ديگري از اين محصول بوده كه داراي ويتامين‌ها و املاح مختلفي مي‌ باشد كه از جمله آن مي‌ توان به منيزيم، فسفر، پتاسيم و غيره اشاره نمود و شيره انگوره به كار رفته در اين محصول كاملاً طبيعي و تازه مي‌ باشد كه قطعاً بر روي طعم آن تاثير خواهد گذاشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۳:۲۱ توسط:آس چارتر موضوع: نظرات (0)